11. júna 2012

Základné chyby pri posilňovaní - STRAVA

Prší-prší-pršííííííííííííí...tak čo už, keď behať nemôžem, tak som si dala brutál 40 minút na domácom stacionárnom bicykli, komfortne pred telkou, haha, cool! celá som spotená, endorfíny na vrchole, super pocit,  pohyb predsa musí byť aj dnes! Ako som už viac krát vravela - ja osobne - pred krátkym aeróbnym tréningom veľmi jesť nemusím, max polka jablka, banánu atď., až teraz, po záťaži si dám grécky jogurt s medom, to mi úplne postačí, na desiatu banán a doobeda tak môžem fungovať na plné pecky. Pekný začiatok týždňa Vám prajem...



Klasickými chybami hlavne začínajúcich športovcov sú:
  • Netrpezlivosť. Netrpezlivosť sa prejaví v prvom rade v strave. Výsledkom sú časté zmeny jedálneho lístka, prehnané množstvo doplnkov výživy často v nie najvhodnejších dávkach a časoch. Organizmu trvá zhruba 21 dní, kým sa adaptuje na nový stravovací režim a preto musíme telu nechať čas, aby zareagovalo. Taktiež nezriedkavým javom je tzv.“ cvičenie do úmoru“, ktoré sa prejaví v čoraz slabších výkonoch počas nasledujúcich tréningoch, v tých horších prípadoch zraneniami.
  • Nedostatočná výživa. Túto chybu robí množstvo ľudí. Posilňovanie je veľmi náročná fyzická aktivita, ktorá spotrebúva veľké množstvo glykogénu, bielkovín, vitamínov, minerálov a iných látok, ktorých priebežné a neustále dopĺňanie je nevyhnutné pre udržiavanie vyrovnanej hladiny dusíka vo svaloch a správne fungovanie metabolizmu. Základom posilňovania je dôslednosť v stravovaní.
  • Prejedanie sa. Samozrejme, že tento druh športu žiada prísun značného množstva energie, avšak netreba to preháňať. Prebytočný tuk nie je žiaduci.
  • Napodobňovanie postupov profesionálov. Inšpirovať sa úspešnými predchodcami nie je na škodu. Avšak treba mať na pamäti, že každý človek je iný, každý ma iné predpoklady a fungovanie organizmu. Nekritické kopírovanie cvičebných plánov alebo jedálnych lístkov môže oddialiť cieľ alebo dokonca ublížiť.

Ak sa ti tento príspevok páčil, klikni dole na "Páči sa mi to" - pomáhaš zvyšovať návštevnosť blogu. Ďakujem. :)


 Be fit - Be Yourself - Be happy



Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára