1. júna 2012

Čo som sa naučila pri behaní?

Je to už dlhá doba, čo som začala behať. Behávam takmer denne, najradšej skoro ráno.. Beh pre mňa nie je len obyčajný šport. Je to chvíľa keď som sama so sebou, mám čas premýšľať a poznávať seba samú.

VERIŤ SI
Ako povedal William Faulkner, “nesnažte sa behať rýchlejšie a ďalej ako iný, nesnažte sa poraziť niekoho iného. V prvom rade sa snažte poraziť sám seba”. Presne o tom to je. Zo začiatku má každý problém dosiahnúť malý cieľ, napríklad zabehnúť jeden kilometer. No a čo? Postupne zabehnete v kľude dva, päť aj desať kilometrov a budete schopný dosiahnúť to, čo chcete. Chce to len čas a trpezlivosť.
Naučila som sa stanoviť si cieľ a ísť za ním. Keď ho dosiahnem, určím si ďalší a ďalší (maratón). Každý má svoje limity, no jediný spôsob ako ich objaviť je ísť za ne.

NEVZDÁVAŤ SA
Myslíte si, že vždy sa mi chce ráno o 5:30 vstávať, aby som stíhala pred prácou si zabehať? Ak áno, tak sa mýlite....veľmi. Všetko je v hlave. Každý jeden krok, každý kilometer. Ak nevládzu nohy tak sa dá bežať ďalej, ak to vzdá hlava, tak je koniec…

NÁJSŤ MOTIVÁCIU
Každý funguje inak, inými spôsobmi sa dokáže motivovať, no najdôležitejšie je prísť na to, čo vás dokáže poháňať vpred...
Nezáleží na teplote a počasí. Naučila som sa nenechať ovplyvňovať vecami, ktoré nemôžem zmeniť. Neexistuje totiž nič také ako nepriaznivé okolnosti. Existuje iba zlá príprava. Ak zlyháte v príprave, môžete sa pripraviť na to, že zlyháte...Zo začiatku to bude stáť nejakú námahu navyše, možno to bude trošku bolieť, no eufória po každom dosiahnutom cieli vás bude poháňať vpred.

SÚSTREDIŤ SA NA PRÍTOMNOSŤ
Keď behám užívam si prítomnosť, na 150%.  J Vnímam realitu takú aká je, bez starostí o to, čo bude a stresu z toho, čo bolo. Sústredím sa na dýchanie, počúvam myšlienky, premýšľam a užívam si to. Milujem beh!

TRIEDIŤ MYŠLIENKY
Beh je ideálny nástroj na vyčistenie hlavy. Keď behám tak som sama so sebou. Mám čas zorganizovať si myšlienky, urobiť poriadok v hlave. Je to možno zvláštne, no po behu som vždy príjemne oddýchnutá a bez stresu, šťastná, vyrovnaná a plná pozitívnej energie.

Tento príspevok nie je len o behaní. Je o vytrvalosti a snahe niečo dosiahnúť. Všetko toto sa dá pozorovať naozaj všade. Je úplne jedno či beháte, plávate, bicyklujete alebo hráte squash, píšete alebo maľujete, zakladáte vlastnú firmu alebo hráte monopoly. Tieto jednoduché pravidlá platia pri každej činnosti. Všade, kde je potrebná naša námaha a úsilie, pevná vôla.
Celý náš život je behom na dlhú trať.


Ak sa ti tento príspevok páčil, klikni dole na "Páči sa mi" - pomáhaš zvyšovať návštevnosť blogu. Ďakujem. :)


Be Fit - Be Yourself - Be Happy

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára